DIY Brooch Packaging

SAlam...

Ingat tak kesah consignment semalam...?
Sebenarnya saya nak citer pasal saya packing brooch untuk consignment...
Ntah macam mana bole buat karangan panjang lebar...
Adakah itu tanda2 awal proses penuaan...? TIDAK..!

Okay, sebelom saya start citer pasal sintom2 awal proses penuaan, jom kita proceed ke niat sebenar entryini ditulis..

Baru2 ni saya join satu booth kat Johor, saya letak barang2 kecik mcm brooch dan keychain..
Selama ni saya guna label sticker yang hijau tu kan...
Kali ni saja2 gantal tangan nak buat pesen lain sikit...

Saya guna MS Word je (sbb yg lain tak pandai guna la... :< )
Print out beberapa keping...
Pastu guna plastik transparent biasa yang ada jual kat kedai tu...
Pastu guna kertas berwarna yang kalernye pale...

Jom zoom in label ni...
Saya buat sebelah terbalik, dan sebelah lagi tak terbalik...
Nnati libat kedua2 belah akan jadi tak terbalik...
Alamak, saya cakap belit2 la.. Tengok gambar lagi faham kot...

Lepas dah potong jadi gini....

Masukkan kertas warna dalam plastik, masukkan brooch..
Kemudian staplerkan label tu kat luar atas plastik tersebut...
Macam ni...

Senang kan...
Lagi cantik kalo guna brown paper dan tulisan tu bagi artistic sket...
Pergh... Nampak profesional you....

Cam yang saya buat ni koman2 je... 
HUhuhuhu....

Wokep, nak packing barang jap...
Jumpa lagi esok...
Tata... >_<

Wassalam....











Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama