About Consignment lagi....

Salam...

Pukul 9 pagi tadi dapat kol dari Poslaju cakap felt dah sampai, sila dtg amik n bawak RM49.80...
Nak kata hepi, tak hepi pun...
Rasa lega je...

Petang ni saya gi amik n potong2 mlm nanti... Esok saya poskan ya kpd semua yg dah bayar..
Ada 12 orang semuanya... Hohohoho... Sungguh menakotkan...
Lepas pos esok, baru bole tido malam... Yiipi!

Haritu saya jahit 4 biji small pillow aka plushies ni....

Gambar yang masih belom siap jahit...

Yg ni saiznya 23x25cm setiap satu...
Semuanya ada 7pcs dan saya mampatkan ke dalam bungkusan ni..


Hebat tak?
Bila pos, harganya jadi RM6.00 je..
Yay!

Kalo korang biasa pos bantal, pasti korang tau berapa harga posnya kan...
Sebab dorang ukur...

Tapi yang tak bestnya, semua 7 biji bantal tu TAK TERJUAL WALAU SEBIJI PUN..
Saya tau kenapa; tapi saya taknak elaborate panjang tentang hal ni...
Tapi mungkin saya patut stop hantar barang secara consignment kan...

Sebenarnya kalo tak bayar sewa tapi bg komisen atas barang yg terjual; rasa ok je kalo sales sikit...
Tapi bila kita bayar sewa, sales sikit je berbanding sewa, rasa very awkward la.. 

Tertanya jugak, buruk sgt handmade aku ni sampai takde orang nak beli..
Mahal sgt ke harga handmade aku ni sampai takde orang beli..
Kat mana dia letak handmade aku ni sampai takde orang nampak utk beli..

Tapi bila jual online, laku pulak mcm goreng pisang panas...
Termenung panjang gak saya pikir apa la masalahnya...
Aiyoooo....

Mungkin betol apa atuk saya cakap,
Dalam berniaga, elakkan 3 perkara:
1. Berkongsi
2. Judi
3. Perempuan

Wassalam...


8 Ulasan

Terbaru Lebih lama