Peniaga Online Penipu

Salam..

Saya nak clear phone lalu ternampak satu whatsapp yang menyakitkan hati.
Sebelum clear saya nak share kat sini sebagai pedoman korang semua.

Pak mertua saya minta belikan minyak serai wangi jenama Nusantara yang hanya boleh dijumpai kat Langkawi.

Cari-cari online akhirnya jumpa seller yang jual minyak ni secara online.
First time beli 1 dozen.
Barang selamat sampai, Alhamdulillah..

Setahun kemudian, pak mertua sekali lagi minta belikan kerana bekalan haritu dah habis.

Saya pun hubungi seller tu sekali lagi.
Kali ni kami beli sekali dengan minyak.

Inilah perbualan kami melalui whatsapp:

Gambar tu dah blured sebab dah clear dari phone.
Naseb baek saya ada transfer ke laptop.

Ni gambarnya:



Yang pink tu ialah alamat rumah kami.
Malas nak tunjuk kat semua orang.



Sampai sekarang tak dapat tracking number.
Sampai sekarang tak reply.
Sampai sekarang barang tak sampai.

Akhirnya kami pergi bercuti ke Langkawi semata-mata nak cari minyak Nusantara ni
Best kan. 
Hahaha..

Sakit hati tu memang la, hari-hari duk tunggu barang sampai.
Hari-hari duk tunggu tracking number.
Kalo korang tengok tarikh dan masa tu, lama gila tunggu reply.

Tapi yang paling menyedihkan ialah dia akan dibakar api neraka semata-mata kerana RM80.
Dan stranded lama kat Padang Masyar semata-mata mencari saya nak minta halal RM80.
Tak berbaloi langsung.
Dengan aku-aku sekali stranded tunggu dia menjumpai aku.
Menyusahkan betul la semua ni..

Lupa pula, no tepon dia ialah 017-489 4914
Apapun, no tepon ni boleh tukar kan..
Kalau dah penipu tu, takkan pegang no yang sama lama-lama.
Betul tak..

Okay la, saya nak clear phone dan meneruskan hidup seperti sediakala.
Semoga dia insaf sebelum meninggal dunia.

Wassalam..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama