Felt Cushion for Birthday Gift : Pikachu vs Frogie

Salam..

Dah lama tak tunjuk hasil handmade kan..
Baru-baru ni saya ada buat satu bantal felt yang design pelik..
Requested by adik sendiri sebagai hadiah hari jadi kawan baiknya..
Sape lagi, Anis  adik bongsu saya..


Hepi sangat sebab ibu puji..
Ibu ni tailor yang teliti..
Susah la nk dapat pujian dari dia sebab she's a very fine artist.
Tetibe dapat whatsapp pujian cam ni..
Melambung gak aku, bangga punya pasal..

Tapi yang buat saya nightmare ialah si katak tu...


Nightmare yang pertama ialah rupa dia scary tu..
Kau ingat syok ke menjahit sambil mengadap muka katak ni...
Sepanjang hari pulak tu...

Macam mana la bole terpikir nak bagi muka macam ni sbg hadiah kat kawan dia..
Pelik-pelik budak sekarang ni...

Nightmare yang kedua pula ialah garisan eyebag dia tu..
Aiyoooo...
Bole tahan penat jugak la menjahitnya..

Wajah si katak sebelom ada eyebag aka di waktu muda satu ketika dulu.

Apapun memang puas hati lepas jahit..
Hepi sangat lepas siap jahit..
Cam biasa la, bila dah siap mesti sayang nak pos..
Hahaha..
Bole pulak cam tu..

Pikachu ni pula sangat haven menjahit dia..
Tangkap gambar waktu siang dengan natural sunlight akan jadi macam tu..
Mungkin sebab petang kot..
Kalo pagi ok sket kot..

Ni time baru siap tampal-tampal sikit.
Belom complete jahit lagi...

Yay!
Siap pun..

Amik masa beberapa hari jugak la..
Yang penting puas hati..

Sampaikan anak buah saya tengok bantal ni mengamuk2 dia nak..
Usia dia baru 2 tahun..
Tak dapat la nak bagi, kan hadiah untuk kawan Anis..
Last2 mak dia nak jahitkan yang lain..

Agak2nya sempat tak saya jahitkan untuk dia sebelom balik kampung on 3rd March?

Wassalam..


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama