New: Alat Jahitan : Penetas aka Seam Ripper

Salam..

asma-felt-box takde barang baru ke..
Eh, ada ada..
Cuma ownernya ni malas-malas sikit nak tulis blog..
Erm.. apa ni malas-malas ni..

Jom jom tulis..

Baik la..

Barang baru kali ni ialah khas untuk korang yang guna mesin jahit..
Jahitan tangan, kadang-kadang je guna..


Penetas Jahitan
atau orang putih panggil Seam Ripper..

Bukan Jack The Ripper tu tau. Itu orang lain.

Fungsi penetas ni ialah bila kita dah jahit banyak tetibe baru sedar dah silap jahit..
Kene buka balik jahitan tu kan...
Selain guna gunting, better korang guna ripper ni je..
Senang kerja, cepat pun cepat..

Saya tau sangat sebab saya pun masih belajar2 menjahit pakaian sendiri dan banyak sangat (sangat sangat) silap jahit..
Saket jiwa tau..Asyik2 kene tetas sampai dah 400x give up jahit..

Harap susah nak dapat pakaian ready made kat kedai yang sesuai dengan badan.
Dan malas nak cari tailor menyebabkan saya terpaksa juga jahit sikit-sikit pakaian sendiri..

Dulu duk Kuantan, ibu dan adik yang jahitkan..
Ibu dan adik saya tailor.
Ash Wardrobe tu hasil usaha dorang la sebenarnya, saya je mengada2 nak buat page kat facebook untuk marketing...
Huhuhu..

La ni dah pindah, dorang pun busy siapkan pending order, tak sempat nak snap gambo dan upload kat page tu..
Takpe la..
Kita buat mana yang sempat je ya..

Jack the Ripper Seam Ripper ni korang boleh dapatkan kat rak alat jahitan kat kedai online saya.
Atau klik je kat sini


Harga penetas ni murah je RM1.50/pc

Bole simpan sampai 10-20 tahun..
Biasanya orang beli baru sebab baru belajar menjahit, tak pon hilang..
Jarang la rosak, kecuali terkena air dan tutup penutupnya sekali dengan titisan air menyebabkan ia berkarat.
Tapi itu kes terpencil.
Kes kritikal ialah hilang tanpa dikesan..

HUhuhu..

Wassalam..



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama