handmade felt craft supplies Malaysia

19/05/2015

Sewing : My very First Simple Black Pants

Salam..

Yay!
Setelah lama bertangguh akhirnya saya berjaya jugak jahit my first pants..
Tahniah kepada saya!
*tiup buih sabun sambil melompat riang*

Comel tak?
Abaikan kain saya tu. Angin tiup kuat pulak..
Saya ada sepasang seluar ni, tapi tertinggal kat kampung..
Sebenarnya dah lama nak jahit, asyik tangguh-tangguh je..
Punca bertangguh ialah, saya tak reti jahit seluar dan takot kalo silap buat..
Akhirnya kugagahkan hati dan wala!

Seluar ni pun simple sangat.
Macam seluar tido dan pinggang getah sepenuhnya..
Saya nak pakai ni time naik motor..

Alkisahnya, saya dah berubah menjadi lebih muslimah..
Dah labuhkan tudung, labuhkan lengan dan pakai stokin..
Saya pun nak pakai jubah je bila keluar bandar..

Cuma, kami keluar naik moto, jadi terpaksa la saya pakai seluar kat dalam jubah tu.
Kalo tak pakai, alamatnya terpampang la betis seksi sumo saya ni..
BAru2 ni bila tertinggal seluar kat kampung, saya tak dapat pakai jubah lagi..
Terpaksa pakai jeans dan t shirt. Pakaian biasa saya sejak lahir.. (haha, tipu la sejak lahir..)
Tapi pinggang jeans dah ketat, t shirt pun yang dulunya saya beli longgar, kini dah muat2 badan pun..
Bukan baju makin kecik, tapi badan makin kembang..
Sedey sangat awak.. :'(

Cik Abang ajak beli jeans baru, tapi saya tak mau..
Kalo beli jeans baru, saya akan kembali pakai jeans bila keluar rumah..
Sedangkan dah nekad nak pakai jubah..

Nak pakai jubah bukan sebab saya warak ye kawan-kawan..
Cuma saya nak belajar menjahit..
Saya jenis yang praktikal; kalo tak pakai jubah, buat apa jahit jubah..
Kalo tak pakai baju kurung, buat apa jahit baju kurung...
Itu adalah salah satu sebab saya tak motivated nak menjahit baju..
JAhit banyak2 bila masa pakai?

Kini demi belajar menjahit, saya kena paksa diri saya pakai baju yang saya jahit sendiri..
Dalam simpanan ni dah ada 15 pasang kain yang masih belom berjahit..
Saya kan suri rumah..
Kalo ada 15 pasang baju baru pun, bila masa nak pakai..
Kan duduk rumah je..

Kuang kuang kuang....

Wassalam..


No comments:

Post a Comment