Cara Membelai Kucing

Salam...

Cuba teka apa yang berlaku ke atas diri saya semalam?
Biar saya jawab je la..
I got flu.. T___T

Selesema teruk sampai mengalir air mata macam air terjun..
Air hidung jangan cakap la..
Tong sampah penuh dgn tisu saya je...

Geram betul la...
Sejak setahun (atau 2 tahun?) kebelakangan ni saya asyik tak sehat je..
Seingat saya baru je lagi beli ubat selsema kat farmasi..
Baru jugak lagi telan panadol sebab demam..
Baru jugak lagi beli ubat batuk sebab batuk tak berhenti dekat 3 minggu..

Sangat tak menggembirakan..
Sebelom ni saya jarang sakit..
Pendek kata setahun sekali je ternampak panadol..
Antibodi kuat kan..
Takkan lepas kawen antibodi jadi lemah..?
Saya pun duk pikir jugak ke saya ada alergik apa-apa sampai asyik2 nak sakit je... :(

Adik saya suggest makan habbastussauda setiap hari utk maintain kesihatan..
Lepas baca sikit2 tentang habbastussauda cepat2 saya pegi kedai jamu beli 2 paket...
Yg dalam kapsul je ada, yang biji2 dan minyak punya dia tak jual..
Saya pun beli je la..

Dah rasa hilang punca dah dengan kepala yang ting tong ni...
NAk buat keje apa2 pun tak bole...
Kalo bole saya nak elakkan pengambilan panadol..
Saya pernah terbaca yang panadol tu pain killer sebenarnya..
Jadi makan ubat tu cuma akan hilangkan rasa sakit, bukan hilangkan penyakit..
JAdi selagi dapat elak panadol, selagi tu la saya elak..

Semalam New Year kami cuba buat bodo je dalam rumah ni..
Ingatkan bole la jalan2, tapi Cik Abang nak rehat kat rumah je..
Nasib baek malam tadi dia bawak saya jalan2 kat mall dan Giant..
Puncanya nak cari habastussauda tu la..
RAsa hepi sikit dapat keluar dari rumah...
WooHooo!

Nampak macam takde kaitan dengan tajuk kan...
Ada2..

Saya nak update barang baru, tapi tadi ternampak sesuatu yang menarik kat Facebook Makhluk Kesayangan Nabi 
Jadi saya nak share kat sini untuk simpanan di hari tua..

NI cara2 yang betul membelai kucing..






HAha..
Kelakar kan kucing ni..
Saya takde la minat kucing..
Adik2 saya semua minat kucing kecuali yang no 2 dan saya kurang minat kucing..

Tapi bila tengok adik2 berguling gelak dan bermain dengan kucing ni, rasa seronok jugak..
NAk2 bila anak2 kucing 2 3 ekor main sesama sendiri..
Hilang masalah kejap..

Kalo korang nak membelai tu, bole la ikot teknik2 ni ya..
Bagus penulis ni sudi share pengalaman beliau..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama