asma-felt-box.com

Salam...

Saya dapat beberapa pertanyaan dari korang yang order barang kat website asma-felt-box.com. Bila dah ready nak bayar, buka website tu tiba-tiba tubik ni...


Relax-relax..
Sorry ya. Saya memang berniat nak bagitau korang harini..

url asma-felt-box.com tu saya dah pindahkan kelmarin.
Website asalnya korang bole klik kat asmafeltbox.lot.my
url tu saya cuma topengkan je supaya senang ingat bila nak taip nama website ni..

Kenapa saya pindahkan url tu?
Saya pindahkan sebab saya nak belajar buat website..
Huhuhuhu..
Sebelom ni saya beli website yang sedia ada ni..
Dan kene bayar la tiap-tiap bulan (sampai sekarang)
Tapi yang tak bestnya function dia limited dan takde mobile version..
NAk upgrade function pun dia tak buat..

Oleh itu saya pun cari la orang lain yang bole buat shopping cart yang ada lebih banyak function yang seksi untuk saya; namun harganya bole tahan la mahal..
Sampai la saya jumpa beberapa orang dan akhirnya pilih satu.
MAka tercipta la website asmafeltbox.com

Namun saya dah tersalah pilih orang.
Dah la keje lembab, lepas siap shopping cart ni dia lepas tangan terus..
Terkial-kial saya nak set-up kos pos, matawang, adjust macam2 la..
Macam orang gila je terkulat2 depan lappy ni..

Dan baru-baru ni ada barang baru masuk kan?
Mesti korang pelik, kenapa tak update barang baru tersebut kat website?
Ni saya bagitau..
Saya dah cuba masukkan barang baru, tapi tak berjaya..
Pastu dapat email yang menyatakan kuota saya dah full.


Eh?
Saya cuma masukkan lebih kurang 80 item je, takkan dah full?
Gambar pun semua kecik2 je saya adjust saiznya sebab nak jimat ruang..
Saya nak check pun tak bole sebab saya takde akses..
Oleh sebab itu saya pun remove lebih kurang 70 gambar untuk bagi ruang kepada barang baru..

Lepas remove gambar, tetiba ada gambar yang saya tak remove pun ter-removed sekali..
Kalo korang tengok kat asmafeltbox.com ; pasti korang nampak ada beberapa item yang takde gambar..
Bila saya cuba add gambar tu sekali lagi, tak berjaya,,
Dia loading bapak lama sampai sejam..
Gila..
Gambar 200kb je kot..

Saya tunggu la 2 3 hari kot2 ada prob dgn server, tapi sampai sekarang pun tak dapat upload gambar..
Sanmpai ramai kastemer yang whatsapp minta gambar item2 tu sebab nakkkan kepastian sebelom proceed order..
Nampak sangat tak profesional kan seller asmafeltbox ni..

Sebab bengang + sakit hati + geram + menyampah giler, maka saya amik keputusan nak belajar create website sendiri from scratch.
Ini bukan keputusan yang saya buat dalam satu hari..
Dua minggu jugak saya study pasal ni takot2 buat keputusan yang salah (lagi)
Akhirnya saya buat jugak website tu..
Yes!


Susah jugak..
Memandangkan saya takde knowledge langsung pasal benda ni..
Dah ler term dia semua macam tak faham satu habuk pun..
Tapi takpe, kayuh pelan2..
saya tak suka makan suap..
Saya  bukan jenis orang yang akan pm je sapa yang saya tak kenal minta dia suapkan semua ilmu dia kat saya..
Sampai soalan bodo2 pun nak tanya..
Malu nak buat macam tu..
NAmpak macam low class je akal saya ni...

Kita nak berguru, nak bertanya, nak mendapat ilmu pun kene ada adab.
Tapi dalam alam maya ni adab tu dah tinggal 10% je lagi..

Bila dah betul2 tak jumpa, betul2 tak tau baru tanya..
Selagi bole cari, saya cari..
Yang bestnya tentang proses pencarian ni ialah, dalam cari benda lain, tetibe jumpa benda lain..
Dan bila jumpa benda yang dicari tu, akhirnya dapat 3 4 ilmu baru yang berkaitan..
Best kan?

Oleh itu, korang bole order kat asmafeltbox.com macam biasa..
Yang takde gambar tu korang bole check kat asmafeltbox.lot.my
NAk order kat mana2 pun bole, takde masalah..
saya tetap akan pos setiap hari..
Cuma kat website terbaru tu memang ada kelebihan la..

Setiap item yang korang beli, akan dapat reward point. Bole kumpul banyak2 dan sampai satu masa nanti bole tebus.

Kalo beli lebih RM100 akan dapat free post

Pastu kalo korang bank in lebih, contohnya harga RM47 korang bankin RM50, bakinya saya masukkan dalam akaun korang kat website tu, nanti next order bole terus guna..
Function ni penting bagi saya sebab saya selalu kekurangan cash kat rumah ni..
KAdang2 selongkar beg nak cari lagi seringgit..
KAdang2 terlupa nak masukkan sebab kebetulan hari sibuk
Dengan cara ni takde la tersilap lagi..

Kelebihan yang saya sebutkan di atas tu hanya dikhaskan untuk kastemer yang membeli belah di asmafeltbox.com sahaja tau.
Ini adalah hadiah saya untuk korang yang sudi layan diri dan tak perlu tunggu saya reply satu2..
Maklum la, saya ni ada waktu sibuk menjahit order..
Kalo 24 jam online, order pun tak sempat siap deadline.
Kalo pulun menjahit, tak bole check order..

JAdi saya rasa berbaloi saya bagi pos percuma dan reward point kepada korang yang memahami dan beri saya masa yang terpaksa saya curi2 dalam tempoh 24 jam sehari tu. 

Sayang korang..
Muah!

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama