Takde Semangat...

Salam..

Apa ni? Weekly update ke..?
Seminggu update satu?
Huhuhu...

Kalut semacam dan malas semacam je ni..
Camana nak buat ni...?
Help!

Saya dah duk kat umah minggu ni, minggu depan nak balik kampung jap pastu pindah...
Oleh itu, minggu depan sekali lagi saya tak dapat pos barang selama seminggu...
Maaf ya semua...

Semangat pun dah semakin kurang ni..
Setiap hari bagitau diri sendiri supaya bersemangat untuk hari esok..
Tapi esoknya tak bersemangat pun..
Kena paksa diri siapkan order, check order dan packing barang..
Kadang2 rasa nak nanges sebab punya la tak nak buat?

Kenapa begitu?
Maybe sebab tau saya akan cuti seminggu lagi, jadi semangat pun macam kene timbus je..
Hati ni excited nak buat keje, tapi badan tak mau dengar cakap..
Semoga lepas pindah ni, semangat semua akan kembali konsisten seperti dulu...

Ada lebih 10 item baru yang masuk kedai, tapi takde semangat nak amik gambar dan upload kat sini..
TAkde semangat jugak nak buka lappy.. Ni pun paksa diri sebab dah lama sangat tak update blog..
2 3 hari ni saya start blogwalking dan banyak segmen yang saya excited nk join..
Ada lagi 1 online shop yang saya kene promote kat blog ni...
Tapi semangat nak menaip tak ada la...
Otak pun macam numb je.. Jadi saya sendiri pun tak tau nak taip apa..
Help!

Mungkin jgk kebetulan saya diserang batuk yang teruk dan sakit kepala...
Sakit kepala dan masuk hari ke-3
Batuk ni dah muncul sejak minggu lepas, sbelom tu macam demam2 manja sikit..

Pelik pulak..
Dalam tempoh setahun dua ni macam selalu je sakit..
Kenapa ek..?
Walhal sebelom ni saya jarang2 sakit..
Apakah yang berlaku..?

Terperap kat rumah buat saya sakit?
Makan banyak buat saya sakit?
Kurang aktiviti fizikal buat saya sakit?
Atau semua yang di atas?

KAlo gitu saya kena reschedule balik idop saya ni..
Setiap hari wajib kena bagi matahari kena kulit saya
Setiap hari wajib hirup udara segar kat luar tu, instead of udara yang sama di recycle dalam rumah ni..
Setiap hari kene masak sendiri.. No more processed food
Setiap hari kena buat yoga.. Ngehehe..

Yoga?
Yoga tu pun saya tak tau apa, nak buat yoga konon...

Berat badan memang dah bertambah dan semakin bertambah dari sebulan ke sebulan..
Kalo hanya penambahan setengah kilo sebulan pun, kalo setahun tak ke 6 kilo...
Dua tahun? 3 tahun? dan seterusnya...?
Omaigod!

Saya bukan nak kurus..
saya cuma tak mau jadi lebih gemuk..
Tapi nampaknya saya dah masuk ke overweight..
Jadi saya kene kembali semula ber atkins dan aerobik...
Aerobik cuma pasang youtube dan aerobik la kau sampai kurus..

Penambahan berat badan juga disebabkan oleh faktor suka mengunyah time tgk tv dan usia yang buat metabolisma badan semakin kurang efisien..
JAdi tak mungkin la bole makan banyak macma zaman remaja kan..
Makan nasik 5x sehari pun, masih maintain je badan..
La ni, makan nasik sesenduk sehari pun berat tak mau turun..
Apa cita?

Orait, merepek2 dah asma ni...
Kalo dibiarkan konfirm merepek sampai ke bab planet Zuhrah..

Okay la korang...
Doakan saya cepat sembuh dari penyakit takde semangat ni ya...
Love you all..

Bye bye..

Wassalam...

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama