Tudung Awning DIY

Salam...

Rehat jap dari berkraf.. (tapi ada lg pending order yang tak siap.. T__T)
Baru-baru ni saya asyik godek2 pasal jahit tudung, maka terhasil la sehelai shawl half moon colour hitam..

Macam kelakar pulak..
Tak sangka la macam tu je cara buat dia...
Macam excited la pulak nak buat banyak2 shawl half moon tu <--(tamak nampak..)

Nk taruk gambar tapi tak tau camana nak posing shawl tu..
Nk saya posing pakai shawl tu...? Takyah la nanti korang muntah hijau pulak...
Hohohohoo...

Tapi yang ni boleh amik gambar..
My first attempt buat tudung... Tudung ni ada awning and 3 layers...

Ni la tudung DIY saya.. (cewah, DIY la sgt.,. :P)

Pergh.. Bapak payah nak buat tudung ni...
Sebenarnya yang payah sangat tu sebab saya takde basic sewing...
Setakat jahit bantal n langsir lurus tu je la yang saya tau, tu pun bengkang bengkok...
Ni nak buat tudung pulak...
Tu la tak ukur baju di badan sendiri... 
Kuikuikui...

Kesahnya...
Aritu nampak ada orang jual pola jadi saya beli je la..
bajet2 tudung yg senang2.. Sampai2 tengok berlayer-layer la plk...

Pastu yang paling best instruction dia tunggang langgang..
Gambar pun sangat2 tak membantu...
Memang fail la dia ni buat tutorial...
Bajet syok sendiri punya tutorial...

Berjam2 la jugak saya mengadap kain dan tutorial tu nak bg paham apa ayat yang dimaksudkan...
Da Vincci Code pun tak susah lagu ni..
Dalam masa yang sama, sedikit sebanyak regret sebab banyak lagi keje lain yang saya kene buat selain bertapa depan kain n tutorial ni...
Wargghhhh!!

Selepas menjadi Incredible Hulk sebanyak 3 kali; akhirnya saya tutup tutorial tu dan ikot logik sendiri macam mana nak cantum helaian2 kain yang dipotong tadi...
MAcma main puzzle pulak gayanya... :/

Setelah berhempas pulas (ceh, melebih2 pulak penggunaan ayat disitu..) saya BERJAYA!!
Yippi! Yippi!

Wah, nak citer pasal jahit tudung je, terjadi lebih dramatik pulak..
Apapun, tudung ni tak siap jahit lagi..
Nnti time rajin baru sambung.. 
Ada keje lain nak settle dulu...

K la korang...
Banyak plk saya bebel harini..
Bye bye..

Wassalam...



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama