My Business Card with Calendar

Salam...

Yippi! Yippi!!
Business card baru dah sampai... Yippi!


Mulai harini, call card ni akan saya masukkan sekali dalam paket korang yang beli mana-mana produk dari asma-felt-box.
Sebenarnya saya nak start bagi bisnes kad ni semalam, tapi baru sampai petang semalam selepas pos barang...
Jadi tak sempat la... :(

Takpe-takpe, ada banyak lagi ni...
Saya order seribu keping.. Ntah bila nak abes... 
Hohohoho
Tu la.. Tamak sangat sape suruh... :P

Belakang dia ada kalendar 2014.
Bole la korang guna ketika kecemasan (kecemasan apa pulak tu..?)

Saya beli kad ni online je.. Senang sikit, takyah keluar umah dah...
Tiba-tiba encik posmen serah kat pintu rumah..
Heaven betul kan zaman sekarang...
Sebenarnya saya nak promote seller ni...
Tapi kan... Camne ek nak cakap..?

Servisnya sangat laju..
Saya order je terus reply, terus buat design, terus tukar sikit2 mana2 yang saya tak puas hati...
Dah la tu, mesra, beradab (payah nak cari orang beradab sekarang ni..), memberi layanan baik; pendek kata saya seronok sangat time berurusan dengan dia...

Bila saya confirm je design, esok tu terus siap dan pos..
Wow!!
Macam tak caya je...
Dah la murah, servis tip top wa cakap lu...
Biasanya orang Cina je buat servis laju macam ni..
Orang Melayu (pengalaman saya beli barang online dan offline), memang perlahan la..
Perlahan sampai saya dah bersedia akan terima barang lambat.
Dah tu, reply order cam acuh tak acuh je...

Contohnya:
Kastemer: Hi, sy nak beli A, B dan C. Berapa jumlah hrga n pos? TQ
Seller : RM50. Maybank : 418768146564. Nononi
Kastemer: Hi, sy dh byr. Ni slip byrn. 
Seller: ok

Kastemer: Hi, dah pos ke order sy? Bole bg tracking no.. :>
Seller: ef64456546my

Kastemer: Hi, sy dh terima brg. Tq ya. :>
Seller: Welcome

Ape ni? Saya berurusan dengan robot ke...?

Okay, back to the story...

Time saya dapat business card ni petang semalam; saya pun terus koyak dengan rakusnya plastik skynet tu.
Namun saya sangat kecewa (sebenarnya upset)
Sebab warnanya tak sama macam design yang dipersetujui..
Ni designnya...

Tak sama kan warna dia..
Hati saya luka la jugak.. T__T
Malam tadi saya inform dia pasal warna yang tak sama..
Dia minta maaf dan offer ganti rugi...
Baik kan dia.... ^_^

Tapi tak perlu la ganti rugi..
Maybe setting printer tu tak berapa betul atau ada sebab-sebab yang di luar kawalan...
Jadi redha je la utk 1st time..

Saya plan nak buat satu lagi business card, kali ni untuk Ash Wardobe
Ash Wardobe, my second business yang suam-suam kuku je tu...
Hahaha...
Takpe2, mula2 semua macam ni.. Terutama sekali bila modal ciput...
Apapun, yang penting ialah titik mula..
Bila dah mula, nak merangkak ke, nak mengesot ke, nak guling2 ke, nak berlari-lari anak ke; ikot suka la...
Tapi kalo tak mula, asyik2 tangguh;
"nanti la bila sampai masa" = memang takkan sampai punya.
"nanti la bila cukup modal" = memang takkan cukup punya
"nanti la bila lapang" = memang takkan lapang punya
"nanti la bila saya tau apa nak jual" = memang takkan tau punya.

Sebab, perkara paling penting ialah "TITIK MULA".
Bila dah mula, In Shaa Allah kita akan gerak walaupun selambat siput.
Saya dah merasa perkara ni kat asma-felt-box; jadi saya percaya...
Korang caya tak..?
Hohoho..
Eh, kenapa saya bercakap tentang hal ni...?

Tengok tu, saya dh start membebel..
Dah lama kan tak bebel...
Kuikuikui...

Okay, sebenarnya saya nak cakap,lepas ni saya akan order satu lagi kad untuk Ash Wardrobe..
Kalo kad tu sama warna dengan design yang saya nak; saya akan reveal siapa seller business card ni...

Sebenarnya saya serba salah...
Kalo saya promote dia, nanti korang dapat kad yang tak sama warna; mesti korang akan terdetik, 
"ni asma-felt-box punya pasal la ni." 
"menyesal aku percaya cakap asma tu"
"kenapa la asma promote seller yang macam ni"
-saya akan burukkan nama saya sebagai rakan subahat-

Dan kalo saya reveal nama dia harini, mesti korang akan terdetik,
"nasib baik asma bgtau, aku baru nak order dgn dia"
"owh, ok2. Taknak la order dgn dia ni"
"owh, ok.. nanti aku spread kat kwn2 supaya tak order ngn dia"
- saya dah burukkan bisnes orang. Walhal ni mungkin 1st time mistake dia-

Saya serba salah tapi saya nak jugak promote..
Kenapa saya nak promote? Diam je sudah la..

Saya nak promote sebab:
- servis laju gila (pendek kata dia macam 24jam online)
- kad berkualiti tinggi, tebal, keras (tak macam beberapa kad yg sya order sebelom ni)
- mesra (layanan tip top, sopan, baik -semua la)
- MURAH!! (RM60 utk 1000pcs termasuk pos dan design - kad berkualiti tinggi berkilat)
- dan yang paling penting saya nak membantu promote bisnes orang Melayu.
- cuma satu je masalah : warna tak sama -
Yg lain semua 5 bintang..

Apapun, second time nanti kita tengok camana...
Kalo ok, saya akan reveal dan kita sama-sama support online business macam kita ni..
Orait..

Wassalam...


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama