Kos Pos Daftar ke Luar Negara

Salam...

Sape2 yang baca FB saya mesti dah tau...
Siang tadi saya buat teka teki..
Teka berapa kos pos daftar keychain kecik ni ke France dengan menggunakan Pos Daftar.

Ini la keychain yang dimaksudkan itu...

Sebelom ni saya pos keychain ni sebiji ke US, UK, France dan Canada menggunakan Pos Daftar dengan kos RM6.90

Pada June 2013, Pos MAlaysia Berhad dah revised harga pos dan buat harga baru..
Saya tau la mestu naik harga punya...
Tapi sejak kawen saya dah tak aktif promote untuk pasaran luar; jadi tak amik port la harga terkini Pos Daftar.

Sebelom pos ni saya dah check kalo envelope kecik harganya dalam belas2 camtu la...
JAdi seperti biasa saya masukkan dalam envelope kecik...

Siang tadi saya pegi pos dan bajet mungkin naik ke RM10 atau RM12 camtu...
Sekali kene RM25.00 utk pos sebiji keychain ni...
Gila...
Keychain ni pun RM5.00 je...
Hahahaha...

Katanya pos barang atau envelope kembung dia kira sebagai Small Packet...
Kesiannya aku...
Baru ingat nak aktif balik jual ke luar, nampaknya terbantut la impian...

Kenapa kejam sangat dunia ni...?

Wassalam....




6 Ulasan

  1. Asma, kak Yati baca, rasa kelakor pun ada. Sebab keychain harga berapa je kan, banding kos pos. Akak kalo pos luor negara, akak pakai stamp je, tak yah pos daftar. Tanya je kerani pos tu, stamp berapa sen tak tepek, ke negara sekian-sekian? Sampai juga, Asma, so far, tak pernah hilang. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Yati.. Betul kak rate dah naik...
      Kalo pakai stamp shj harganya RM21.00.. Sy tambah tracking no jd tmbah lg RM4.60...

      Stamp dia bagi yg bernilai RM20 dan RM1.. Kita tampal sendiri stamp tu dan dia tampalkan register number...
      Skrg barang yg kembung sikit dorang dah kira small packet. Kalo leper n ada kertas je kat dalam baru kira letter...

      Dah strict dah skrg... T__T

      Padam
  2. salam nak tanya awak bungkus guna envelope je ke?

    BalasPadam
  3. Klu pos dlm 1kg ke luar negara berapa ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu bole check kat pos.com.my
      Lain2 negara, lain harganya..

      Padam
Terbaru Lebih lama