Notis Cuti...

Salam...


Ya, Asma-Felt-Box nak bercuti kejap...
Jadi takde pengeposan dibuat pada hari esok dan Jumaat ni...
Next postage ialah hari Isnin...

Apapun, saya masih akan online (sebab cuti menjahit mesti la rajin online.. HUhuhuhu..) dan reply korang punya email, pm dan borang...

Kenapa cuti...?
Alaaa... Bagi la can.... 
Nak relax2 tenangkan fikiran dan bersuka ria...
Huhuhuhuuu...

Sebenarnya saya tgh kesedihan atas satu peristiwa yang menimpa saya baru2 ni...
Bukan la sedih cuma macam upset...

Apapun, saya nak bagitau kpd korang yang berminat nak beli barang handmade dari saya atau mana2 crafter handmade kat dunia ni, SILA hormati barang2 handmade ni...
Because handmade ni is not necessarily cheap...
Bila orang yang bukan crafter tengok,"ala, macam ni je buatnyer.. Aku pun bole buat sendiri.. 5 minit bole siap.."
Cuba la buat... Dan set masa berapa minit bole siap dan bandingkan hasil tangan sendiri dengan hasil tangan crafter lain...

 Kalo orang tu memandang nilai barang handmade dan nilai barang kilang yg dicetak dengan mesin yg bapak besar sekali tekan tubik 1000 biji, itu adalah sama; maka saya cadangkan orang tu beli la barangan kilang tersebut...
Barang  kilang lagi cantik, cepat siap, kukuh, rupa pun semua sama...
Murah pun murah...
Leave the crafter and craft appreciators alone.

Biar la dunia craft ni didiami oleh artis kraf yang bertungkus lumus menghasilkan barangan yang novel; dan para pencinta kraf yang tak pandai berkraf tapi mengagumi hasil tangan artis kraf. Kerana cuma golongan ini je paham apa tu ketelitian dan kepuasan mneghasilkan objek from nothing to something...

Saya taknak lepaskan upset saya sebab kemarahan akan drain out my energy...
Sedangkan saya sangat memerlukan energy ni utk stay focus...
Saya cuma harap ia berakhir dgn cepat dan akan lebih berhati2 lagi di masa akan datang...
In Shaa Allah....

Dan kpd para crafter, bersabar la ya...
Kalo nak nanges pun, nanges je la...
Dan abes nanges nnti, cuci muka, senyum dan teruskan kerja kita...
Lupakan apa yang dah berlaku krn what have done cannot be undone..
Teruskan jalan dan jangan menoleh ke belakang...

CHAIYUK CHAIYUK BEBEH!!!

Wassalam...







3 Ulasan

  1. Bawa bersabar..xsemua kata macam tu. jgn sebab sorang y kata, upset macam dah xde sunset

    BalasPadam
  2. Assalam asma.
    Yup, mmg kite kene sabar sgt layan org yg xtau beza handmade atau kilangmade.huhu..
    Saya yg mmg ada migrain salu migrain klu kene dgn cust yg fussy.
    Xperla, kalau ada rezeki, insyaAllah mesti ada aje customer yg datang nanti. :)

    Selamat bercuti puan asma.;)

    BalasPadam
  3. Cayalah!
    I feel the same way too :-)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama