Polyester Felt

Marathon Post is Back...

KAli ni ialah item yg paling biasa...
Iaitu Polyester Felt...
Yay!!!!
(apa yg hepi sgt..)

Okey, jap lagi saya citer kenapa saya hepi sgt....
Jom ushar gambar dulu....


Harga RM1.30 sekeping...
Tapi kalo beli in pack, of course harganya lebih rendah,...

Sorry, saya letak gambar lama...
Sebab felt ni masih lagi berselerak dan belom potong pun lg...

Saya belom pernah citer lg, tapi parcel yg mengandungi felt terbaru ni telah ditahan oleh pihak kastam kira2 3 minggu yg lalu... Dan ia amik masa dlm seminggu utk kembali ke pangkuan saya....
Dan bole tak awak bayangkan apabila saya dah janji ngn customer; dan terpaksa tunda janji tu ke seminggu kemudian semata2 kerana peristiwa ni...

Dan saya dah kehilangan beberapa sales yg bernilai tinggi... T__T

Dan bila kol kastam, dorang minta sy fax invoice dan isi borang appoint poslaju utk terima parcel saya tu...
Dan saya juga kene bayar 15% dari nilai barang; serta another 10% tu dah tak igt dh ape benda...
Dan RM49.00 utk POslaju yg uruskan penerimaan brg saya ni...

Saya cam nk sebut perkataan yg tak baek, tapi tak baek la sebut perkataan yg tak baek...

Bila barang tu sampai, ternyata saya tidak bersalah... Parcel ni nilainya kurang dari RM500 jadi dikecualikan dari cukai... Jadi skrg awak faham kenapa saya selalu restock....

TAPI; saya masih kene bayar RM49.00 sbg kos appoint POslaju utk terima barang saya...
Dan saya kene pi amik parcel yg sebesar mayat lelaki dewasa yg dibalut rapi tu kat pejabat POslaju.. (yg biasanya dihantar kat depan umah.. dan tak perlu pun bayar lagi RM49.00 :<)

Saya parking kereta kat seberang jalan dan terpaksa heret parcel (yg nmpak macam mayat tu) ke kereta dan dgn susah payahnya masukkannya dalam kete...
Saya betul2 nmpak macam pembunuh bersiri yg nak pi sorokkan mayat ke dalam hutan cam citer mat saleh...

Naseb baek wajah saya ni innocent dan tak mencurigakan (Ceh, konon... :P)

Apapun, saya gembira sbb felt ni sampai dan berusaha melupakan detik2 pahit tersebut...

Alamak, lamanya rehat...
Nak sambung maathon lagi ni...
Ada 2 post lg sebelom saya bole berhenti...
CHAIYUK!!!!

Marathon Post will be continued.....



4 Ulasan

  1. kelakar gila... serius saya gelak punya gelak baca cerita seret mayat tu..wakakaa...

    Saya selalu baca blog Asma(what should I call you eh? Kena ada kak tak? Saya umo 19. hehe).. Lawak-lawak la style tulisan.. hahak.. all the best dalam bisnes!

    BalasPadam
  2. lololo ciannye asma.. xpe pengalaman bernilai tuh :P dengki nye kastam nih.. saje je nak dengki2...

    @OmeiOmel

    BalasPadam
  3. ahahaha mayat ! ( gelak sambil guling2 atas katil ) ahaha

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama